Rubriky
2024 Friuli Venezia Itálie

Italská pohoda

Trasa : Tarvisio, Gemona del Friuli, Udine, Lignano Sabbiadoro, Gemona del Friuli. Celé to jedeme mimo dálnice.
Bella Italia.

V Itálii je vždycky pohoda, ať se děje co se děje. Káva, dobré jídlo, příjemní lidé, Italština. V italském prostředí se zvládne vše, i to šílené letošní červnové počasí.
Tak nějak máme pocit, že je všechno naopak, to počasí si nás letos vybralo a cestuje s námi. Bouřky přibírají na intenzitě, vody je víc a ještě se k tomu zvedá  vítr.
To nás přinutilo, že z Rakousko/Italských hranice jedeme bez pauzy, naštěstí obě holky spí.
Naším dalším cílem je Gemona del Friuli. Nejdřív pořádný nákup potravin na snídaně a večeře, balíky balené vody, nezapomenout ovoce a zeleninu. Tady je to kvalitnější a lepší za téměř stejné nebo levnější ceny. Takže z domova skoro nic nevozíme. Holky budou v autě čekat zhruba hodinu. Počasí je chladné, tak z nás nikdo nebude ve stresu a holky budou navíc šťastné, že v tom dešti nemusí ven. Obytné auto je prostorné a k dispozici je voda a možnost pohybu, je to dost velký rozdíl, proti osobnímu autu.
Z nákupu rovnou do kempu Ai Pioppi. Prší a Prší.
Jezdíme sem už několik let každý rok 4x, cestou na jih a zpět, během naších dvou každoročních cestování po Itálii. Jsme tu známí, takže check in probíhá rychle a ještě dostaneme dobrou italskou kávu.
Když jsme v tomto kempu byly poprvé ještě s Tessy a Appia. Kemp byl poloprázdný, moc lidí ho pravděpodobně ještě neznalo.V horní části nebyly ještě vybudovaná místa pro karavany.
V současné době se rozšiřují dokonce horní karavanová stání. Kemp žije stále stejným pravidlem.  K večeru se zaplní a ráno vyprázdní.  My tu zůstáváme většinou dvě noci. Jsou tu hezké procházky a pohled na ty hory nás fascinuje.
Máme zaparkováno, vytaženou markýzu, kterou zase díky silnému větru musíme zatáhnout. Přestalo pršet, tak vyrážíme s holkama na procházku. A koukáme a koukáme. Tolik vody tady nikdy nebylo. Dokonce se nedá projít ani náš běžný okruh. Roky vysušenou říčkou se žene voda úžasným proudem. Je jí tolik, že je zaplavený i můstek a okolí. Nu což vracíme se a jdeme do kopců.

První noc pěkně bouřilo a byl silný vítr. Všechno jsme raději na noc uklidili. Druhý den bylo střídavě a vypadalo to, že počasí se konečně zlepšuje.
Když vyjíždíme k dalšímu cíli, konečně svítí  sluníčko a otepluje se. Do Lignana přijíždíme ve dvě odpoledne. Zdá se, že to je v kempu první den, co neprší. Všude na parcelách vlhko a louže na cestách.  Kemp je úplně plný. Máme trochu smůlu. Nelíbí se nám přidělená parcela a tak žádáme o přidělení jiné. Vyjdou nám vstříc, jen jak je kemp z 95% plný, není to jednoduché. Nakonec souhlasíme s místem na úplném konci kempu mezi chatkami.

Ukázalo se, že to byla velmi dobrá volba.
Klid, parcela je trochu vyvýšená oproti okolí, tak máme všude sucho.

Toto je náš dlouhý pobyt a tak, máme rezervovanou i psí pláž, tzn. recinto, tedy box s lehátky a slunečníkem.

Holky jsou hodně v pohodě. Brigi miluje vodu a tak se vyřádí s jinými psy. Appia, jako klasicky vstoupí pouze po břicho. Občas se nechá přemluvit a jde o kousek dál. Pokud ale chceme, aby si zaplavala, musíme ji donést dál. Bývá to komická situace, Brigi pak plave s ní a skoro to vypadá, že na Appii dává pozor.
V boxu pak holky  hezky odpočívají, najdou si stín, nebo se suší na sluníčku. Mají všechno pohodlí k dispozici. Pravdou je, že cena za pláž je téměř stejná jako cena za kemp. Ale stojí to za to.

A to počasí? Jakpak vyšlo u moře? No celkem dobře, žádná příšerná vedra, spíš občas sem tam mráček. Dešti odzvonilo. Jediné co nás trochu zaskočilo, byl písek ze sahary, který udělal nad celým pobřežím mrak, který skoro nepropustil sluníčko. Vydrželo to dva dny a ovzduší bylo špatné i hůř se dýchalo.
Pobyt pomalu končí a my přemýšlíme kam dál. Je jisté, že Gemonu nevynecháme a tam se rozhodneme.

Stále je takové přijatelné počasí, žádná vedra. Říčka v Gemoně je opět vyschlá, jak jsme zvykli a je příjemně na procházky po okolí, tak toho využíváme naplno. Zůstáváme opět dvě noci

Fotogalerie Italie 2024

Naším dalším cílem je Rakousko jen stále nevíme kam. Nakonec se rozhodneme pro Ideal Camping Lampele, Ossiach